Friday 14 September 2007

Skojig dag i Göteborg

Eftersom jag ändå hade tänkt hälsa på vänner i Götet den här helgen, passade det bra att lägga in en arbetsdag här. Sålunda har jag haft ett intressant samtal med Marie Demker om den tilltagande individualiseringens och de nya mediernas effekter på demokratin. Mer om det senare (jag står vid en offentlig dator på Göteborgs stadsbibliotek och skriver det här, och minuterna tickar ner, samtidigt som man av någon anledning inte får ha mer än ett fönster öppet i webbläsaren; när ska jag få min nya bärbara med trådlöst nätverkskort?).

Det ramlar in ett pressmeddelande från Politics Online som ska utse "The Top 10 Who Are Changing the World of Internet and Politics". Jag passade på att nominera Carl Bildt, och han är med på listan över vilka man kan rösta på; de har till och med snott min nomineringstext rakt av. Gör vad ni vill med den informationen.

No comments: