Thursday 30 March 2017

På senaste tiden: Nils i medierna

Ja, jag har ju inte skrivit här på ett och ett halvt år, så det kan ju vara dags igen, kanske. Även om min ursprungliga ambition med bloggen - som när jag startade den för snart tio år sedan var att skriva ganska ofta om forskningsrelaterade saker - har kommit på skam var jag länge noga med att lägga upp inlägg om nya publikationer, medieframträdanden, offentliga föreläsningar och liknande. På så sätt gick det att åtminstone indirekt följa vad jag höll på med, och jag fick själv en överblick över vad jag höll på med. Att ventilera halvsmälta tankar använder jag sedan många år främst Twitter för, men det är ju ett flytande medium som lever i nuet. Så det rimliga är kanske trots allt att starta upp här i stället.

Vi kan starta med lite medieframträdanden sedan sist:

7 mars 2017 i Lundagård (om studentradikalismens tillbakagång)

15 november 2016 i Sydsvenskan (om det svala intresset för Greater Copenhagen och Öresundsregionen bland skåningarna

10 juli 2016 i Vetandets Värld i P1 om sociala medier och demokratin 

23 april 2016 i Konflikt i P1 om sociala medier och demokratin (och näthat)

18 januari 2016 i Sydsvenskan om frivilligengagemanget under flyktingkrisen 2015

14 november 2015 i The Telegraph om gränskontrollerna

13 oktober 2015 i Radio Sweden on ungas politiska deltagande (även 14 oktober i P4 Malmöhus)

19 mars 2015 i Snedtänkt med Kalle Lind (Sveriges Radio) om valkampanjer.

30 januari 2015 i Svenska Dagbladet: Hägglund twittrade tom lada.

12 januari 2015 i Tendens i P1: "När vi alla blir opinionsbildare".


Övrigt:

21 maj 2016 omnämndes en av mina offentliga föreläsningar på Avpixlat.

20 april 2016 citerades en av mina tweets på DN:s ledarsida

16 oktober 2015 intervjuades inte jag själv, men mina kolleger Hanna och Emma Bäck, i Sydsvenskan om vårt forskningsprojekt med Malena Rosén Sundström om ungas politiska deltagande.

No comments: